U bent hier: Nieuws » 2021 » Kranten artikel Noordoostpolder.

Kranten artikel Noordoostpolder.

Onderstaand artikel hebben we ingezonden naar De Noordoostpolder.
Helaas was er blijkbaar maar plaats voor een paar zinnetjes uit dat artikel.
Toch wilden we onze leden dit artikel niet onthouden.

Erik Hanekamp nieuwe trainer SV Ens.

Nu Corona het amateurvoetbal in zijn greep heeft, hoor of zie je niet veel over de ontwikkelingen van de clubs. Logisch, want er valt ook weinig te plannen in deze onzekere tijd. Toch kijkt SV Ens alweer naar het  seizoen 2021-2022. Het bestuur en de Technische Commissie hebben deze winter besloten Ensenaar Erik Hanekamp aan te stellen als hoofdtrainer van de club. Hij zal het eerste elftal volgend seizoen onder zijn hoede nemen. Hanekamp neemt dan de scepter over van Richard Nijboer, die de laatste 3 seizoenen boven de groep stond (jammerlijk genoeg heeft hij de laatste 2 seizoenen niet alles eruit kunnen halen door het Corona-virus).

Hanekamp en Nijboer hebben samen de cursus UEFA 3 van de KNVB volbracht, waarmee ze clubs van de 5e en 4e klasse mogen trainen in de A-categorie. Hoewel Nijboer 3 jaar geleden werd aangesteld door SV Ens, is Hanekamp niet naar een andere club gegaan met zijn nieuwe trainerspapieren, maar de club trouw gebleven. Hij bleef namelijk trainer van het 2e elftal van Ens. Hij is er 1 jaar tussenuit geweest als een soort sabbatical. Maar toen hij gevraagd werd om het 2e team weer te trainen, omdat dit een nieuw team werd met veel (JO19)jeugd, kroop het bloed toch waar het niet gaan kan.

Hanekamp heeft van zijn 7e tot zijn 47e altijd actief gevoetbald, grotendeels bij SV Ens. Door zijn passie voor het spelletje en het feit dat zijn kinderen op voetbal gingen, heeft hij op 38 jarige leeftijd besloten de jeugd te gaan trainen . Tot zijn 47e heeft hij alle jeugdteams wel begeleid en getraind. Een groot voordeel wat hij meeneemt als trainer van de senioren, want hij kent alle spelers door en door.

Op het moment dat in 2014 het 2e elftal wat slechtere resultaten behaalden is Hanekamp gevraagd zich over dit team te ontfermen, wat gelijk zijn vruchten afwierp. De resultaten werden beter, maar belangrijker, het plezier in het voetbal bracht hij terug. Twee niet onbelangrijke aspecten binnen het amateurvoetbal.

In 2019 vond er een rigoureuze verjongingskuur plaats binnen de club, waardoor er veel jeugd van de JO19-junioren naar de senioren geplaatst werden. Deze kans greep Hanekamp aan om, na een jaar niets te doen in het voetbal, het 2e elftal weer te gaan trainen en begeleiden. Helaas heeft hij daar niet alles uit kunnen halen wat hij bedacht had. Dit natuurlijk door de Corona perikelen  van de laatste 2 seizoenen.

Volgend seizoen, als de coronamaatregelen geen roet in het eten gooien, mag Hanekamp zijn oefenstof delen met de spelers van Ens 1. Een mooie uitdaging, vindt hij, om deze jonge en ruime selectie verder te laten ontwikkelen en het maximale uit de spelersgroep te halen. Hopelijk lukt het hem Ens uit de 5e klasse te laten promoveren.
IMG 4387 klein

Rechts voorzitter Johan Koomen die het contract overdraagt aan de nieuwe hoofdtrainer Erik Hanekamp (links).