U bent hier: Nieuws » 2022 » Corona-nieuws van de KNVB.

Corona-nieuws van de KNVB.

KNVB

WE MOGEN ALLEMAAL WEER VOETBALLEN! BEREID JE VOOR OP DE COMPETITIE.

Gisteren, 16:52

Eindelijk kan iedereen, jong en oud, weer trainen en onderlinge wedstrijden spelen op de club, op het veld én in de zaal, zonder beperkingen in groepsgrootte of tijd. - Foto: KNVB Media

Met de nieuwe versoepelingen rondom Corona die vrijdag 14 januari bekend zijn gemaakt, mag er vanaf 15 januariweer volop gevoetbald worden bij de verenigingen. Van ‘s ochtends vroeg tot ’s avonds laat, want er zijn geen restricties rondom tijdstippen dat je je activiteit moet beëindigen. Waar we nog wel op moeten wachten, is het spelen van competitiewedstrijden. Dat geeft iedereen mooi de tijd om op tijd fit te zijn voor de eerste wedstrijd!

Hieronder vind je alle nodige informatie over de mogelijkheden om weer te voetballen en helpen we je op weg met een aantal tips om iedereen weer zo snel mogelijk op het voetbalveld te krijgen!

Versoepelingen per 15 januari 2022

Positief nieuws, want als een van de weinige sectoren mag de sport weer grotendeels open! Eindelijk kan iedereen, jong en oud, weer trainen en onderlinge wedstrijden spelen op de club, op het veld én in de zaal, zonder beperkingen in groepsgrootte of tijd. Wel zijn er nog een paar andere regels waar rekening mee gehouden dient te worden.

• Kantine mag niet open, wel kan weer het consumptie-afhaalloket worden gehanteerd
  • Kleedkamers mogen open, op vertoon van een coronatoegangsbewijs (CTB). Daarnaast dient in de kleedkamer een mondkapje te worden gedragen
  • Voor de binnensportlocaties (zaalvoetbal) geldt dat een CTB is vereist.
  • Publiek is niet welkom

Voor ons een eerste stap om zo snel mogelijk de competities te herstarten.

Krijg iedereen weer aan het voetballen

De start van de competitie is dus in zicht, des te belangrijker om alle voetballers weer zo snel mogelijk fit te krijgen. Met name voor de senioren is het van groot belang om weer voetbalconditie op te bouwen om blessures te voorkomen.Maar ook om deze groep weer op de club en velden terug te zien. Hieronder een aantal tips om dit goed aan te pakken!

1. Laat alle leden zo snel mogelijk weten dat er weer gevoetbald kan worden en maak het trainingsschema bekend. De afgelopen weken hebben met name de senioren voetballers stil gezeten. Juist voor deze groep is het raadzaam om zo snel mogelijk weer in actie te komen en zich voor te bereiden op de herstart van de competitie. Een actieve benadering richting deze groep is gewenst.

2. Organiseer op een eenvoudige en vernieuwende manier leuke trainingen, interne wedstrijden of toernooien. Met de tool Voetlab van de KNVB ondersteunen we clubs om makkelijk voetbal te organiseren.

VoetlabVOETLABOrganiseer voetbal met Voetlab.

3. Op zoek naar een leuke training of voetbal-activiteit voor zowel jeugdspelers als senioren? Binnen Rinus bieden we alle handvatten die een trainer nodig heeft. Bovendien vind je hier een aantal handige tips om blessures te voorkomen tijdens het opstarten van de trainingen.

Platform RinusPLATFORM RINUSVind hier inspiratie voor een leuke training of voetbal-activiteit voor zowel jeugdspelers als senioren.

Blijf voetbalfit tijdens Corona

Om het coronavirus in bedwang te krijgen zijn er maatregelen van kracht. Deze maatregelen hebben ook gevolgen voor het amateurvoetbal. Toch zijn er nog voldoende mogelijkheden om leden actief betrokken te houden bij de vereniging. Op deze pagina vind je de nodige handvatten dat op een veilige manier te doen.

Blijf voetbalfit tijdens coronaBLIJF VOETBALFIT TIJDENS CORONAKijk hier hoe je leden betrokken kunt houden bij de club.