Veldvoetbal
U bent hier: Nieuws » 2020 » 4 x 4 Mix-toernooi!!

4 x 4 Mix-toernooi!!

Onder prachtige weersomstandigheden is afgelopen zaterdagmorgen een 4x4mixtoernooi gehouden voor de jeugd van JO11 en JO12 en  daarna voor JO14 en JO15.
Nu vanwege de Corona geen competitiewedstrijden gespeeld mogen worden, een mooi alternatief.

De kinderen van JO11 en JO12 begonnen om 09:00 met een warming-up onder begeleiding van 1e elftalspelers Frank, Gerben, John en Tony.
Zij waren ook de spelbegeleiders tijdens het toernooi. Richard, de trainer van het 1e , zorgde elke wedstrijd voor een nieuwe indeling en hield de score bij.

ZIE HIER DE FOTO'S

Na de warming-up werden de 36 kinderen verdeeld over 8 teams. Zo speelden alle kinderen 4 wedstrijden van 12 minuten. Elke wedstrijd in een andere samenstelling.
Er werd met klein doeltjes gespeeld zonder keeper. Een gewonnen wedstrijd leverde 10 punten op. Een gelijkspel 5 punten en  bij verlies 0 punten. Elk gescoord doelpunt leverde 1 extra punt op.
De  strijd was sportief en intens. Kun je op een groot veld verstoppertje spelen, op een klein veld is dat wat lastiger. Alle speler komen lekker vaak aan de bal.

Na de laatste wedstrijd werden de punten geteld. Gedurende het tellen deden de spelers een cooling-down.
Hierna werden de prijswinnaars bekend gemaakt en ging iedereen op de foto.
Daan Tuinstra met 60 punten mocht de 3e prijs in ontvangst nemen. De 2e prijs was voor Finn van Ginkel met 63 punten.
De winnaar was Luuk Meijer met 78 punten en hij mocht de 1e prijs mee naar huis nemen.

ZIE HIER DE FOTO'S

Na de JO11 en JO12 was het de beurt aan de JO14 en JO15. Totaal waren er 20 spelers zodat er 4 teams van 5 spelers gevormd konden worden.
De velden werden wat groter gemaakt en er werd 5 tegen 5 gespeeld.
Ook hier werd eerst een warming-up gedaan onder begeleiding van de 1e elftalspelers.Verder hetzelfde concept als bij de JO11 en JO12.

Er werd om elk punt geknokt. De wedstrijden waren allemaal stuk voor stuk spannend. De uitslagen lagen dicht bij elkaar.
Omdat er 3 spelers waren met 42 punten moesten zij bij toerbeurt strafschoppen nemen tegen Frank, keeper van het 1e, om uiteindelijk te bepalen wie de 3e prijs mee mocht nemen.
Nick Botter, Jens van Egmond en Mart Omta maakten er een spannend gebeuren van. Bij de 7e strafschop werd de strijd beslist en mocht Mart de 3e prijs in ontvangst nemen.
De 2e prijs was voor Guus de Vries met 43punten. De uiteindelijke winnaar werd Jesse van Ginkel met 49 punten.

ZIE HIER DE FOTO'S

Richard, Gerben, Tony, Frank en John: Bedankt voor jullie bijdrage aan dit geslaagd toernooi. Top dat jullie je hiervoor hebben ingezet.
Henk natuurlijk bedankt voor de koffie.

Namens de SJO Ens-Kraggenburg

Sjaak de Steur